Zajrzyj do nas TUTAJ

poznan.n002

Na zamku w Gniewie PDF Drukuj Email

ANAG GNIEW000002

Witam! Nazywam się Klaudia i chodzę do klasy III B SP1 Złotów i razem z moją klasą byłam na 2 dniowej wycieczce na zamku w Gniewie.

Zaczęło się od spotkania na boisku szkolnym, gdzie nasz wychowawca pan Krzyś Tyranowicz zliczył wszystkie dzieci. Naszą przygodę zaplanowaliśmy wspólnie z klasą III B z SP2 Złotów. Aby klasy się nie pomyliły pan nazwał nas „Krzysiaczkami”.
Gdy podjechał autokar, spakowaliśmy bagaże i wyruszyliśmy w drogę – kierunek Gniew. Jechaliśmy trzy i pół godziny, aż wreszcie dojechaliśmy do celu.

A NAGLOWEK biskupin 01

Najpierw był obiad, potem żywa lekcja historii na której dowiedzieliśmy się, jak wyglądali rycerze za czasów Piastów. Usłyszeliśmy ile kosztowały zbroje i ile ważyły.

W wiosce indiańskiej PDF Drukuj Email
niedziela, 11 lipca 2010 17:25

naglowek 001010

Każde dziecko i prawie każdy dorosły marzył kiedyś, aby postrzelać z łuku, rzucić włócznią, czy spróbować sił w polowaniu z dmuchawki.

n3333

Aby choć część naszych marzeń się ziściła, udaliśmy się do położonej w Łochowie, na skraju Puszczy Noteckiej, wioski indiańskiej. Tam, nad Kanałem Noteckim w zupełnej głuszy, przed tuzinem indiańskich tipi czekali na nas wiodący koczownicze życie mieszkańcy wioski. To oni zapoznali nas z kulturą i zwyczajami Indian. Po krótkiej lekcji nadszedł czas na zabawę. Każdy z nas mógł choć przez chwilę poczuć się jak prawdziwy wojownik strzelając z łuku, rzucając włócznią czy pokonując traperski tor przeszkód.

Byliśmy w Łodzi PDF Drukuj Email
niedziela, 11 lipca 2010 06:54

naglowek lodz2

relacja Darii Kołodziej

Dnia 21 czerwca wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Łodzi, której organizatorem była Fundacja „Złotowianka”. Wycieczka ta była nagrodą w konkursie Klasa na SZÓSTKĘ.

Po przyjeździe do Łodzi udaliśmy się do Experymentarium. Jest to ośrodek typu discovery center. Poznaliśmy tam wiele różnych sekretów niesamowitych doświadczeń i mogliśmy je wykonywać. Przy experymentarium mieści się również muzeum związane z Egiptem, w którym mogliśmy siąść na Sfinksa co dało nam dużo frajdy. Dowiedzieliśmy się jak w przeszłości zawijano mumie oraz weszliśmy do grobowca faraona.

Andrzejki w skansenie
Ocena użytkowników: / 14
SłabyŚwietny
poniedziałek, 30 listopada 2009 20:26

Wiele wspaniałych wrażeń przywieźliśmy do Złotowa z podróży do Osieka. Tam w jesiennej, ale bardzo słonecznej scenerii mogliśmy podziwiać zabytki architektury wiejskiej z terenów Krajny i Puszczy Noteckiej. Wędrując po skansenie podziwialiśmy wiatraki i drewniane, kryte strzechą stare chałupy. W każdej z nich poznawaliśmy fragmenty życia ówczesnych mieszkańców wsi. O pracy pszczelarzy, produkcji wosku i świec dowiedzieliśmy się od bartników. Tuż obok mogliśmy skosztować słodyczy krajeńskiego miodu lipowego. O pomoc w robieniu podków poprosił nas tamtejszy kowal. Chłopcy dmuchali w miech kowalski, a my  z podziwem spoglądaliśmy na rozgrzane żelazo, z którego powstawały podkówki na szczęście. Tuż obok w wielkim wiatraku młynarz zademonstrował nam ogromne żarna, które dzięki sile wiatru poruszały się, by zemleć zboże na mąkę. Praca ciężka, ale dająca ludziom chleb…

Więcej artykułów…
<< Początek < Poprzednia 1 2 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Dzisiaj jest kolejny wspaniały dzień: 13 Grudzień 2017    |    Imieniny obchodzą: ucja, Otylia, Eugeniusz