Zajrzyj do nas TUTAJ

JEDYNKOWY
Zajrzyj tutaj
Zobaczysz... polubisz!

iDziennik

65. lecie JEDYNKI

NAUCZYCIELE

Porady
Niezbędnik pierwszoklasisty PDF Drukuj Email
niedziela, 04 lipca 2010 12:59

naglowek niezbednik

1. piękny tornister,

2. dwa zeszyty w wąskie linie, dwa zeszyty w kratkę,

3. notes lub brudnopis,

4. dzienniczek ucznia lub zeszyt,

5. piórnik, a w nim: kredki ołówkowe, 2 ołówki, długopis, linijka, gumka, temperówka, kolorowe długopisy,

6.blok techniczny, blok rysunkowy, papier kolorowy, farby plakatowe, pędzel (cienki i gruby), kredki świecowe, plastelina, klej (najlepiej w sztyfcie), nożyczki (z zaokrąglonymi końcami),

7. teczka z gumką na karty pracy,

8. strój sportowy (w worku): ciemne spodenki (czarne lub granatowe), biała koszulka, trampki,

9. strój kąpielowy (koniecznie okulary),

9. uśmiech i dobry humor.

005

 

Wasze dziecko idzie do szkoły

Klasa pierwsza spełnia szczególną rolę w obrębie trzyletniego cyklu nauczania zintegrowanego. Dlatego ważne jest, by dziecko chciało pójść do szkoły, aby chciało się uczyć. 

„Bo wszystko to, co zrobi z przyjemnością, zrobi dwa razy lepiej”.

001

 Drodzy rodzice

-   Rozmawiajcie z dzieckiem o szkole. Nie żałujcie opowieści z własnego dzieciństwa.

-  Szkołą nie można straszyć. Przeciwnie, należy podkreślać, że będzie tam bardzo przyjemnie, ciekawie i że trzeba zasłużyć na miano ucznia.

-  Odwiedźcie z dzieckiem szkołę, pokażcie mu wszystko, aby 1 września nie wchodziło do całkiem mu obcego budynku.

008_crop

-  Idźcie z dzieckiem na zakupy „szkolne” . Niech dziecko samo wybierze ołówek czy kredki.

- Obejrzyjcie wspólnie podręczniki, razem obłóżcie zeszyty...

- Przygotujcie mu miejsce do pracy, do nauki...

004

 Dojrzałość szkolna

S. Szuman dojrzałością szkolną nazywa „osiągnięcie przez dzieci takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego, który czyni je wrażliwymi i podatnymi na systematyczne nauczanie i wychowanie szkoły podstawowej”.

Składają się na nią różnorodne doświadczenia dziecka w sferze motorycznej, umysłowej, emocjonalnej i społecznej.

Należy wziąć pod uwagę trzy aspekty wchodzące w skład rozwoju psychofizycznego dziecka:

- rozwój umysłowy;

- rozwój fizyczny;

- rozwój społeczny.

 007

Przez prawidłowy rozwój psychiczny rozumiemy odpowiedni do wieku dziecka:

- zasób pojęć,
- wiadomości,
- stan mowy z uwzględnieniem zasobu słów oraz prawidłowej artykulacji,
- swoboda wypowiadania się,
- zdolność zapamiętywania,
- zdolność myślenia przyczynowo-skutkowego i wnioskowanie.

002

W przypadku dziecka wstępującego do szkoły konieczne jest, aby:

- miało już wyrobioną zdolność koncentracji uwagi,
- umiejętność uczenia się „na żądanie”, a nie według potrzeby,
- umiejętność odtwarzania prostych kształtów, co wymaga odpowiednio sprawnej ręki.

 06c

Rozważając pojęcie dojrzałości i przygotowania dzieci do nauki szkolnej, można stwierdzić, że rola rodziców polega na:

a) dbałości o zdrowie fizyczne dziecka-poprzez kontrole lekarskie, stosowanie się do wskazań i stworzenie odpowiednich warunków bytowych,

b) kształtowanie prawidłowej wymowy, rozwoju słownictwa poprzez częsty kontakt z dzieckiem, rozmowy, zapewnienie mu towarzystwa rówieśników,

 006

c) rozwijanie logicznego myślenia, zapamiętywania poprzez pobudzanie dziecka do obserwacji, rozmowy na określone tematy, wyjaśnienia, wyciąganie wniosków interpretowanie widzianych zjawisk i rzeczy,

d) wyrobieniu umiejętności słuchania, koncentracji uwagi-poprzez polecenie wykonywania drobnych zajęć wymagających uwagi i żądanie, aby dzieci zaczętą pracę zawsze kończyły,

014 (2)

e) wyrobieniu umiejętności spostrzegania istotnych szczegółów, analizowania i syntetyzowania-poprzez np. gry i zabawy z dzieckiem ćwiczące w/w czynności. Doskonale do tego celu służą gry kostkowe, domino, historyjki obrazkowe, układanki z klocków,

f) dbałości o prawidłowy rozwój ruchowy dziecka – ćwiczenie sprawności rąk poprzez rysowanie, kalkowanie, zamalowywanie, wycinanie według wzoru, lepienie z plasteliny itp.,

DSCF7944

g) nauczanie szanowania pomocy szkolnych poprzez przyzwyczajenie dziecka do utrzymywania porządku w zabawkach,

h) rozbudzaniu zainteresowania szkołą, poprzez odpowiednio prowadzone rozmowy,

010

i) przygotowanie do samodzielności w obsługiwaniu siebie poprzez wcześniejsze wymagania w tym zakresie,

j) wyrobieniu umiejętności współżycia w grupie poprzez zapewnienie kontaktów z rówieśnikami i kierowanie nimi,

012

k) stwarzaniu odpowiednich warunków do odrobienia lekcji poprzez zapewnienie dziecku spokoju, miejsca do odrobienia lekcji, uregulowania trybu życia.

013

Do góry ▲

 


Dzisiaj jest kolejny wspaniały dzień: 13 Grudzień 2017    |    Imieniny obchodzą: ucja, Otylia, Eugeniusz