Zajrzyj do nas TUTAJ

JEDYNKOWY
Zajrzyj tutaj
Zobaczysz... polubisz!

iDziennik

65. lecie JEDYNKI

Porady
Sprawdzian szóstoklasisty 2015 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 26 lutego 2015 00:00

spr2015

PRZEKAZUJEMY WAŻNE INFORMACJE

O SPRAWDZIANIE PRZEPROWADZANYM

W KLASIE VI 

1. Termin sprawdzianu - 01 kwiecień 2015 r. (środa)

  • część 1 - język polski i matematyka - godz.9.00, czas trwania 80 minut
  • część 2 - język obcy nowożytny - godz. 11.45, czas trwania 45 minut

Termin dodatkowy sprawdzianu 01 czerwca 2015 roku (poniedziałek)
2. Forma - test. Arkusze testowe dostępne są na stronie 
www.oke.poznan.pl
3. Zakres - podstawa programowa szkoły podstawowej.
4. Sprawdzian jest dla ucznia obowiązkowy.
5. Uczeń, który nie przystąpi do sprawdzianu, nie ukończy szkoły podstawowej.

 

 
Niezbędnik pierwszoklasisty PDF Drukuj Email
niedziela, 04 lipca 2010 12:59

naglowek niezbednik

1. piękny tornister,

2. dwa zeszyty w wąskie linie, dwa zeszyty w kratkę,

3. notes lub brudnopis,

4. dzienniczek ucznia lub zeszyt,

5. piórnik, a w nim: kredki ołówkowe, 2 ołówki, długopis, linijka, gumka, temperówka, kolorowe długopisy,

6.blok techniczny, blok rysunkowy, papier kolorowy, farby plakatowe, pędzel (cienki i gruby), kredki świecowe, plastelina, klej (najlepiej w sztyfcie), nożyczki (z zaokrąglonymi końcami),

7. teczka z gumką na karty pracy,

8. strój sportowy (w worku): ciemne spodenki (czarne lub granatowe), biała koszulka, trampki,

9. strój kąpielowy (koniecznie okulary),

9. uśmiech i dobry humor.

005

 

Wasze dziecko idzie do szkoły

Klasa pierwsza spełnia szczególną rolę w obrębie trzyletniego cyklu nauczania zintegrowanego. Dlatego ważne jest, by dziecko chciało pójść do szkoły, aby chciało się uczyć. 

„Bo wszystko to, co zrobi z przyjemnością, zrobi dwa razy lepiej”.

001

 Drodzy rodzice

-   Rozmawiajcie z dzieckiem o szkole. Nie żałujcie opowieści z własnego dzieciństwa.

-  Szkołą nie można straszyć. Przeciwnie, należy podkreślać, że będzie tam bardzo przyjemnie, ciekawie i że trzeba zasłużyć na miano ucznia.

-  Odwiedźcie z dzieckiem szkołę, pokażcie mu wszystko, aby 1 września nie wchodziło do całkiem mu obcego budynku.

008_crop

-  Idźcie z dzieckiem na zakupy „szkolne” . Niech dziecko samo wybierze ołówek czy kredki.

- Obejrzyjcie wspólnie podręczniki, razem obłóżcie zeszyty...

- Przygotujcie mu miejsce do pracy, do nauki...

004

 Dojrzałość szkolna

S. Szuman dojrzałością szkolną nazywa „osiągnięcie przez dzieci takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego, który czyni je wrażliwymi i podatnymi na systematyczne nauczanie i wychowanie szkoły podstawowej”.

Składają się na nią różnorodne doświadczenia dziecka w sferze motorycznej, umysłowej, emocjonalnej i społecznej.

Należy wziąć pod uwagę trzy aspekty wchodzące w skład rozwoju psychofizycznego dziecka:

- rozwój umysłowy;

- rozwój fizyczny;

- rozwój społeczny.

 007

Przez prawidłowy rozwój psychiczny rozumiemy odpowiedni do wieku dziecka:

- zasób pojęć,
- wiadomości,
- stan mowy z uwzględnieniem zasobu słów oraz prawidłowej artykulacji,
- swoboda wypowiadania się,
- zdolność zapamiętywania,
- zdolność myślenia przyczynowo-skutkowego i wnioskowanie.

002

W przypadku dziecka wstępującego do szkoły konieczne jest, aby:

- miało już wyrobioną zdolność koncentracji uwagi,
- umiejętność uczenia się „na żądanie”, a nie według potrzeby,
- umiejętność odtwarzania prostych kształtów, co wymaga odpowiednio sprawnej ręki.

 06c

Rozważając pojęcie dojrzałości i przygotowania dzieci do nauki szkolnej, można stwierdzić, że rola rodziców polega na:

a) dbałości o zdrowie fizyczne dziecka-poprzez kontrole lekarskie, stosowanie się do wskazań i stworzenie odpowiednich warunków bytowych,

b) kształtowanie prawidłowej wymowy, rozwoju słownictwa poprzez częsty kontakt z dzieckiem, rozmowy, zapewnienie mu towarzystwa rówieśników,

 006

c) rozwijanie logicznego myślenia, zapamiętywania poprzez pobudzanie dziecka do obserwacji, rozmowy na określone tematy, wyjaśnienia, wyciąganie wniosków interpretowanie widzianych zjawisk i rzeczy,

d) wyrobieniu umiejętności słuchania, koncentracji uwagi-poprzez polecenie wykonywania drobnych zajęć wymagających uwagi i żądanie, aby dzieci zaczętą pracę zawsze kończyły,

014 (2)

e) wyrobieniu umiejętności spostrzegania istotnych szczegółów, analizowania i syntetyzowania-poprzez np. gry i zabawy z dzieckiem ćwiczące w/w czynności. Doskonale do tego celu służą gry kostkowe, domino, historyjki obrazkowe, układanki z klocków,

f) dbałości o prawidłowy rozwój ruchowy dziecka – ćwiczenie sprawności rąk poprzez rysowanie, kalkowanie, zamalowywanie, wycinanie według wzoru, lepienie z plasteliny itp.,

DSCF7944

g) nauczanie szanowania pomocy szkolnych poprzez przyzwyczajenie dziecka do utrzymywania porządku w zabawkach,

h) rozbudzaniu zainteresowania szkołą, poprzez odpowiednio prowadzone rozmowy,

010

i) przygotowanie do samodzielności w obsługiwaniu siebie poprzez wcześniejsze wymagania w tym zakresie,

j) wyrobieniu umiejętności współżycia w grupie poprzez zapewnienie kontaktów z rówieśnikami i kierowanie nimi,

012

k) stwarzaniu odpowiednich warunków do odrobienia lekcji poprzez zapewnienie dziecku spokoju, miejsca do odrobienia lekcji, uregulowania trybu życia.

013

Do góry ▲

 


Już czas?

Licznik odwiedzin

Odsłon : 2410854

Teraz na stronie

Naszą witrynę przegląda teraz 164 gości 
Dzisiaj jest kolejny wspaniały dzień: 18 Październik 2017    |    Imieniny obchodzą: Juliana, ukasza, Bogumia